Met plezier

Blijven ‘sleutelen’ aan onderwijs doe ik niet omdat het bestaande niet deugt of omdat er een nieuw dogma in de lucht hangt. Dat doe ik omdat ik nieuwsgierig ben naar ‘wat werkt’. Voor leerlingen of studenten en voor hun docenten en begeleiders. Zo kijk ik naar innovatie en onderwijs. Didactisch, organisatorisch en technisch. En liefst in samenhang. Technologie of ICT zie ik als een kans. Met als centrale vragen hoe ICT in een specifieke context het onderwijsontwerp én de uitvoering kan ondersteunen. Hoe leerders én leraren groeien door goed gebruik van ICT. Hoe je kwaliteit en inspiratie versterkt en de werkdruk hanteerbaar maakt. En hoe je dat kunt realiseren, bewijzen en financieren.

Plezier, nieuwsgierigheid en respect. Dat vind ik belangrijk als je samen met een onderwijsteam onderzoekt waar de kansen liggen om je onderwijs met behulp van ‘edtech’ (educatieve technologie) nóg uitdagender te maken, met minder werkdruk en meer ‘lucht’ voor de zaken die je écht belangrijk vindt.

Met veel plezier werk ik samen met collega’s aan onderwijsveranderingen die mede mogelijk worden gemaakt door gebruik van technologie. Op beleidsniveau, maar meestal écht vanuit de praktijk. En met ruime ervaring. In Nederland o.a. met Kennisnet, Surf, verschillende VO scholen en besturen, ROC’s en Fontys Hogescholen. In het buitenland met ministeries van onderwijs en met Cordaid en onderwijsteams van UNICEF en de Wereldbank. Daarnaast ben ik lid van verschillende (internationale) innovatie- en onderzoeksnetwerken.

Meer weten? Bekijk mijn LinkedIn profiel